Kedi

Pratik Bilgiler

İlk Yardım

Kedi kumu ve Kum kabı:

Bu ekipman kedinizin tuvalet ihtiyacını gidermesi için kullanılır. En kullanışlı boyutlar 35 cm x 35 cm'dir. Yüksekliği küçük yavrular için 8 cm, büyükler için ise 15 cm olmalıdır. Kedi kumunu koyacağınız kabın gözeneksiz düz ve kolay temizlenebilir bir malzemeden yapılmış olması tercih edilmelidir. Örneğin plastik, paslanmaz çelik metal ve emaye kaplar en uygun çeşitlerdir. Kolay temizlenebilir ve çeşitli boyutlardaki kapları kumuyla birlikte Friends Vet. petshop'unda bulabilirsiniz. Kum kabının içerisine herhangi bir plajdan getirdiğiniz kumu da koyabilirsiniz fakat ticari olarak üretilmiş kedi kumları içlerinde kötü kokuları yok edecek kimyasallar içerirler. Çeşitli hastalıklar oluşmasın diye kedinizin kumunu haftada bir kaç kez mutlaka değiştiriniz. Kum kabının içerisinden dışkıları ayırabilmek için ızgaralı kaplar temizlik açısından tercih edilmelidir.

Kedinizin her tuvaletinden sonra kolayca, ızgara vasıtasıyla kumun içerisinden dışkısını ayırabilir, böylece hem kumunuzu uzun sure kullanabilir hem de çeşitli enfeksiyonların oluşumuna engel olabilirsiniz. Tuvalet kabı alışkanlığı Kediler genellikle titiz hayvanlardır. Evinizin şekli nasıl olursa olsun kedinizin kendi tuvalet kabını kullanmayı tercih edeceğinden emin olabilirsiniz. Ancak tuvalet kabı kesinlikle temiz olmalıdır. Kirli tuvalet kapları genellikle kedinin tuvaletini yapmak için başka bir yer aramasına neden olmaktadır. Tuvalet kabının pis kokmasına dışkıdan çok idrar neden olmaktadır. Ancak her ikisi de günlük olarak temizlenmelidir. Ayrıca birçok kedi kendine özel tuvalet kabı istemektedir. Tuvalet kabını da evin hareketli olmayan bir bölümünde ve kedinin rahatça kullanabileceği bir yerde tutmaya özen gösteriniz.Kediler kendi bölgelerini sahiplenmek, sınırlandırmak için de tuvalet kabının dışına idrar yaparlar. Bunu daha çok kuyruklarını dikip titreterek idrarlarını dik bir yüzeye püskürterek yaparlar. Ancak bazı kediler bunu çömelerek de yapabilir. İdrarla kendi yaşama alanını belli etme, işaretleme normal içgüdüsel bir davranışıdır. Aslanlar ve kaplanlar da bunu yaparlar. Bunun için en iyi çözüm kısırlaştırmadır. Kısırlaştırma işlemi erken yaşlarda (5-7 aylık dönemde) yapılmalıdır. Eğer kediniz tuvalet kabını doğru olarak kullanmıyorsa ilk olarak hekiminize başvurmalısınız. Kediniz herhangi bir hastalıktan dolayı tuvaletini tuvalet kabına yapmıyor olabilir. Sağlığıyla ilgili bir sorunu olmadığı ortaya çıktıktan sonra veterineriniz bu davranış sorununu gidermek için uygun çözümler önerecektir...