Yavru Köpeğinizi Alırken

Köpek İsimleri

Köpek Irkları

SAĞLIKLI BİR KÖPEK SEÇİMİ

· Niçin köpek istediğinizi belirledikten sonra önemli olan sağlıklı ve sizin yaşam koşullarınıza adapte olabilecek bir köpeği nasıl seçeceğinizdir.Bu bir dizi gözleme dayanır.Alacağınız köpeğin sağlıklı olup olmadığını anlamak için bir Veteriner Hekim tarafından muayene edilmesi yerinde olur. Yinede şunları göz önünde bulundurmakta yarar vardır. Sağlıklı bir köpek canlı, dikkatli, etrafı ile ilgili, gözler temiz ve parlak akıntısız, kıl örtüsü gür yumuşak, parlak ve düzenli,deri elastik, kepeksiz , düzgün ve lezyonsuz, kulaklar temiz ve kötü kokulu olamamalı,burun soğuk ve nemli olamalı akıntı (özellikle iltahabik bir akıntı)olmamalı,anüs çevresi temiz olmalı ,ishal, kusma, öksürk olmamalıdır.

Almaya karar verdiğiniz yavruyu önce gözlemleyiniz sonra kara veriniz. Sağlılsız bir köpek durgun etrafında cereyan eden olaylar onu ilgilendirmez köşesinde bitkin durur,Tüyleri mat,karışıktır.Hastalığın tipine göre semptomlarda göstere bilirler, örneğin, ishal, kusma ,burun ,göz akıntısı öksürük,kulakta yoğun koku ,tüylerde yer yer dökülmeler,deride kabukular,deri döküntüleri, kızarıklıklar v.b. anormal olaylar hastalık belirtisidir.Aynı kafeste sağlıklı hayvanların yanında sağlıksız hayvanlar var ise o ortamdan sağlıklıda olsa hayvan almamaya çalışın. Hayvanların Veteriner Hekim kontrolünden geçmiş olması aşılı olması, sağlıklı görünmesi,ortamın temiz olması hayvan alırken göz önünde tutulması gereken artı değerlerdir.